Alla inlägg under februari 2013

:D

Av Alexandra Chorsell - 19 februari 2013 17:49



Gick över förväntat bra på intervjun och komiskt nog så är det nog första gången som jag gör en intervju och inte känner mig nervös,obekväm eller pinsam över å göra. Hon gjorde först en presentation om företaget och pratade om vad dom gjorde osv osv och sen så gjorde vi intervjun då om mig och det verkar som om dom tycker att jag är något att ha för företaget. 


Trots allt detta så känner jag ändå att det är inte riktigt det jag är ute efter. Som jag sa min pojkvän så tackar jag bara ja till jobbet OM det är så jag inte får några andra jobberbjudanden eller om mathem ( som jag väntar svar ifrån) inte kan erbjuda mig jobb hos dom som jag mer ser fram emot. För bättre att ha ett jobb och söka vid sidan om än att gå längre tid arbetslös och förlora både bil och pengar.   


Skulle få svar om det imorgon så jag får hålla ena tummen upp iaf. För övrigt så är jag iskall! Skatan i gatan va kallt det va idag! Ångrar frukansvärt mycket att jag inte tog med mig någon typ av vante eller så för då hade jag kanske kalrat mig... Framför allt när jag va två timmar för tidigt till intervjun då jag räknade tiden fel XD

Så det va juh smått irriterande att komma till solna så tidigt men också frysa halva tiden dit pga att jag är en idiot som inte tar med mig mössa eller handskar trots att jag vet att det är kallt... -.-   


Och så som slutfinish på detta så kommer jag göra lite hemmagjorda hamburgare då jag blev fetsugen på det efter att ha sett en annan facebook vän göra det.. eller skulle göra det XD GOOOOOOTT!  


Av Alexandra Chorsell - 18 februari 2013 17:20

 

intervju imorgon! hade jag aldrig trott så tidigt under min arbetslösa tid men ser man på.. ;  så som sagt intervju imorgon med Face2Face... få se om dom e nått.. sen så såg jag att mathem som jag sökt till tidigare, har lagt upp en annons på arbetsförmedlingen.se om att dom söker 8 st med just den tjänsten jag sökte för typ två månader sen! WTF! nåja sökte in till det idag å hörde dessutom av mig till en kollega som fortfarande jobbar där om att han kan juh "påminna" chefen om att jag fortfarande är intresserad. 


enligt kollegan då också så skulle jag få svar denna vecka.hoppas för det är där jag egentligen vill jobba. 


nåväl nu såhär några timmar senare också så gjorde vi ett ytterligare blodtest på lucifer då labbet slängde det andra för att vetrinären ville ha borelia/TBE prov på han också. (han hade tydligen lite för mycket av något som jag inte kommer påvad det hette nu men som va för högt iaf och eftersom det va då mycket av dom vita blodcellerna så trodde han att Lucifer antingen va förgiftad eller kanske ev hade en långvarig infektion) lyckligtvis så blev det gratis för oss då som sagt labbet slängde det andra så det va bara att åka dit och lämna. så nu dröjer det väl en vecka till (ca) innan vi får svar om vad det är... infektion eller förgiftning samt om det går att bota. 


för övrigt så har jag sökt jobb då som sagt men jag ringde dessutom SEAT idag (eftersom jag då äger en SEAT ^^) för å kolla vad som hände med anmälan av min parkeringsskada som jag har på bilen efter att bussen körde sönder skiten. dom hade inte hunnit tagit hand om det men skickade ärendet vidare nu till bussbolaget som i sin tur då kontaktar mig och seat ( blir nog mer så att jag hör av mig till dom båda om det inte hänt nått innan fredagen.) .


almost an awsome day.    

Av Alexandra Chorsell - 18 februari 2013 10:39


vetrinären ringde imorse och jag inte kunde svara, så lämnade han ett meddelande att han ville prata med mig ang lusse. när jag väl sen ringer tillbaka så säger tjejen som tar emot mig att han är upptagen (obviously) och det har med att han vill ta mer blodprover på lusse. 

shit! tänkte jag då det kan egentligen bara innebära två saker:

1) han har nått mer utöver sin EP

2) att blodprovena som han gjorde förra gången är ofullständiga/otillräckliga på något sätt.

så nu sitter jag nervöst å väntar på att han ska ringa igen så vi kan ta reda på vad han har men också hur mycket mer i kostnader vi kommer få behöva ge honom. 

oh shit.. snälla säg att det är bara jag som känner såhär..?!

Av Alexandra Chorsell - 17 februari 2013 13:10


yeaayy eller nått.. XD jo men lite glad ä jag iaf att jag är ett år äldre men det som gjorde min dag (än så länge) va juh igår. fick så väldans massa paket av familjen och roligt nog av min äldsta lillebror en personlig present ! :O va jätteförvånad att han först ens kom men sen också ger min en personlig present.. urgulligt av han och jag blev lite rörd när jag öppnade den. det visade sig vara en ring som fungerar som en månadskalender.. ena ringdelen står det månader och på den andra så är det en sten( vet ej vad men tror det är kubisk zikrona) som man vrider till önskad månad :D skitcool ring och den är väldigt behaglig.. 


brukar uppleva ringar som jobbiga om dom inte är släta eller att stenarna sitter i själva ringen. jag fick juh då en sån av min bror.. tack snälla bror!    


sen så det jag fick av resten av familjen:

en skitcool elvisp.. (mattsvart elvisp som dessutom har en sladd som man virar in istället för att det är en lös sladd!) 

strumpor. behövdes då jag har ont om sommarstrumpor. 

2 st ljus i färgen lila (lite gammalmodig stil på dom) 

presentkort på stadium

en dammsugare ( en perfekt present då jag råtröttnat på den vi har nu då den indikerar att den är full hela tiden trots byte och kontroll av att den är "tom" på skit osv osv) 

mattabletter 6st 

4 st koppar



och just elvispen och dammsugaren behövde jag verkligen! underbart! 

Nåväl, idag är det del 2 i firandet av lilla mig för att min pojkväns familj ville tydligen fira mig (egentligen så ville vä l bara do fika lite eftersom dom gillar det så mycket) så då fick jag rätt så nyligen och snabbt bestämma tid och datum för ett firande med dom också :P dock så förväntar jag mig inte nån present där mer än kanske nån blomma.

och av min pojkvän? nja det får jag vänta lite med. mer typ till nästa vecka då löning är. :P 


så nu också att både CDON och Nelly hade givit mig lite rabatter så nu ska jag kolla runt lite å se om jag ev kanske hittar nått där :D kul! :D trodde inte nått där ärligt talat men suprise!:D 





här är "små" sakerna :D 


 


och här är Dammsugaren:D  

Av Alexandra Chorsell - 16 februari 2013 13:24



yeeeeees.. idag så är det dags för min familj att fira lilla mig.. kommer väl rätt så snart så jag sitter mest å väntar. visserligen så fyller jag inte år förrns imorgon men eftersom mina föräldrar tydligen inte tycker att en söndag är så bra å fika på så valde vi denna... skit sak samma egentligen. tycker det bara är kul att få besök på ens "nästan" födelsedag. :P 


sorry att jag inte kan lägga upp relevanta bilder men det verkar som om bloggappen som jag hämtade hem kraschar varje gång jag försöker logga in så får väl vänta lite med det tills att jag har pratat med dom administrativa på denna sida. 


well well... so long! 

 

happy birthday to me... 

happy birthday to meeeee...

happy birthday dear alex!

happy birthday to meeeeee. XD


Av Alexandra Chorsell - 15 februari 2013 13:37

jepp jepp.. effektiv dag... men visserligen så är det nu extra rent pga besök här hemma hela helgen i firandet av lilla mig som blir ett år äldre. sheeez.. gammal börjar man bli .


men inte nog att man städat man har juh också varit hos studievägledarna nu för att få hjälp så nu så ska jag väl bara fixa lite papper och skicka in i samband med att jag ansöker om lite kurser.. tänkte mig läsa matte B som numera heter matte 2B osv men nu vet jag iaf va det står för och vad jag ska välja för att gå vidare. väljer juhi  första hand ett distansarbete med vux så jag iaf kan jobba deltid. för just nu så ser den ekonomiska biten ut som skit ärligt talat. :( 


well well, go to sleep and i write back to u the following day ;) 


ska väl såhär på kvällskvisten lägga upp en liten video tänkte jag :P 






Av Alexandra Chorsell - 15 februari 2013 00:39


hmm vet inte varför jag valde att blogga just precis nu men jag antar att det här blir min framtida dagbok där jag kan dela med mig om vad det är som händer nu och gå tillbaka då otur vänder... eller tvärtom. 


just idag var det bara av en ren slump att jag satte mig ner nu och började skriva. kände att efter allt "skit" som hänt på sistonde så måste jag liksom lätta lite på det som jag har ledsnat för och gjort mig till den deprimerande människa jag är idag.kan inte heller sova då jag nyligen tryckte i mig en glas cola (smaaaaaaart alex xD) och fick inte se klart shameless avsnitten i sovrummet då min älskade sambo behöver sova för morgondagen. sen så är det väl så också att han snarkar en hel del och tungt också så jag känner att jag kan göra annat då. 


som sagt anledningen till att jag startar denna blogg är nog mest för att lätta på hjärtat lite. Har haft aldeles för mycket otur under sista halvåret och det verkar inte än släppa. 


ska väl börja med att all otur som jag pratar om började förra hösten. i september kom det iskalla och frukansvärda beskedet att man va gravid. jag som då bara var 22 känner att jag är aldeles för ung och skulle aldrig ha varken råd eller tid med barn i den åldern. Jag gick gemensamt ihop med min älskade sambo om att göra abort. Nu idag så vet jag att det va en av dom bästa sakerna som jag någonsin gjort för oss men också för barnet men det är rätt ofta som jag känner nu att: vad skulle jag har för känslor nu om jag visste att magen växte? skulle jag vara glad och lycklig? skulle jag vara en bra mamma? osv osv. 


under min abort så fick jag dock problem. gjorde första fasen med piller som verkade gå rätt men som sket sig något enormt tre dagar efter.. detta hände dessutom under en helg så jag kunde inte ringa abortmottagningen och fråga om det är något fel. däremot så fick jag höra ifrån dom efter att jag velat boka tid igen för å kolla att allt är som det ska att jag skulle åkt till akuten. inte fan tänkte jag på det utan mer som att värken jag hade var bara en extrem mensvärk. icke...! (när man går fem meter och efter det känner hur det gör så ont att du viker dig, då är det fel!) i vilket fall fick göra skrapning samma dag, mådde betydligt bättre efter det men det var där som allt havererade med allt annat. 


efter aborten så skulle jag på återkontroll, allt såg fint ut och skickades hem, på vägen hem så blir man påkörd bakifrån där man också blir så pass hårt "knuffad" så att man korsar båda filerna på min sida, glider över till motsidan och sen stannar till vägkanten av en bro av E 18. hade bara änglavakt att jag inte krockade med motsidans trafik (och då framför allt med lastbilarna som susade förbi där) samt att skadan blev relativt liten på bilen. han som körde på mig erkände sitt misstag och jag lämnade in både en rapport till försäkringsbolaget och bilen till skadeavdelningen på bjurkjells AB i upplands väsby. upptäckte då dagen efter också att jag har frukansvärt ont i högra överarmen och åker in för å kolla ev personskador. inga brutna ben eller så men skulle ta det lugnt med tunga luft osv (yeah right.. jobbade då som frysansvarig för en livsmedelsbutik så det var inte lätt att hitta "lättare" arbeten då) tog mig två veckor och sen så fick jag bilen tillbaka. 


I samma svep som jag får tillbaka bilen så tas jag in för möte av min chef som hälsar mig att jag måste lämna arbetsplatsen. i min förtvivlan så lämnas jag gråtandes hem och i hopp om att min framtid är nu förstörd. jag som trivdes där så mycket (förutom en människa där) kände att det va som att lämna mitt andra hem. men vad ska jag göra? så efter ett bittert farväl till arbetsplatsen så sjönk jag in i arbetslöshet nu i januari. 


nu är det juh februari fredagen den 15 och jag ska bli 23 på söndag, har fortfarande inte ens fått en intervju och nu visar det sig att min och min sambos Siberian Husky som vi äger... älskade Lucifer.... har EP också. allt kommer så lägligt och jag verkligen sitter å tänker (iaf försöker) på positiva tankar. 


dock så är det svårt då ingen verkar egentligen veta hur svårt det är för en att får jobb. jag har aldrig lyckats få ett jobb som jag själv fixat, tvärtom! det är till stor del min pappa som lyckats med det. och nu kanske det blir min sambo som kan få in mig på hans jobb.. 

Men jag skulle vilja fixa ett jobb där jag själv kan göra allt, Meritförteckningen, brevet, intervjun osv. why oh why måste det vara så himla svårt?! 

hur jag än gör så slutar tyvärr mitt jobbsökande i att jag ger upp. har suttit och skrivit en lista på vilka jobb jag har sökt och änså länge så är det ca 25 jobb men ingen har hört av sig eller erbjudit mig en intervju. jag vet att jag är oengagerad i jobbsökandet men hur ska man hitta styrka i det när allt runtom en bara går i bitar? OH btw! en till grej som hände nyligen är att bilen som jag har blev av med sidospegeln pga att en busschaffis tog ut högersidan för mycket och därav klippte min vänstra spegel. -.- och nu när jag försöker få någon att reparera den så håller arvia (bussbolaget) och mitt försäkringsbolag att tjafsa om det va så att chaffisen gjorde det eller inte samt alla papper å det som man ska skicka in.. ! 


seriöst?! när jag krockade med företagsbilen (eller påkörningen) så gick allt väldigt snabbt men nu?! det tar mig tre dar innan dom ens har "behandlat" anmälan dom fått! -.-'' sheeeeezzz.. ffs! min sidospegel hänger på elektroniken nu! jag vill liksom få den gjord nån jävla gång! 


nåväl... fredag som sagt. senare idag så blir det studievägledarsamtal då jag känner för att gå vidare. jag kommer ingen vart med det som jag har som erfarenhet.  det är alldeles för många som söker samma plats så vad äre som säger att jag får deras?

får se vad det blir mer men jag hoppas på att den här dagen blir bättre. 

for now.. så tror jag att det är dags att sova, skulle vara bra att få sova några timmar iaf innan man går upp då. 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards