Alla inlägg under april 2013

Av Alexandra Chorsell - 29 april 2013 19:42

Så här ser paletten ut.
Lägger också ut träningsbyxorna som jag fick av min söta pojkvän för ca en vecka sen. Samt lite bilder på lusse med hans polare sen i helgen. Kul kul :-D

Av Alexandra Chorsell - 29 april 2013 19:31

Ja iaf enligt facebook xD
Haha och det firades med den största pizzan som finns typ.. Nom Nom. Bygga på fettdepåerna lite.

Dock så är jag inte helt nöjd med 120 paletten jag fick hem idag. Mest för att typ 20% av dom är söndersmulade/trasiga och dels för att jag fick den direkt via brevlådan och inte via postenutbudet what so ever.. Vilket typ gjorde Att den blev söndertrasad
. Tror jag iaf. Har mailat säljaren om pengarna tillbaka men känner mig extremt osäker.

Av Alexandra Chorsell - 27 april 2013 14:07



hahahah glömde bort att ladda upp bilderna på byxorna jag fick av söt men aja.. får lägga upp dom senare.. sen så dessutom så skrev jag på min mobilapp ... (skulle verkligen inte gjort det pga all felstavning, missade bokstäver osv osv xD)


ska idag till Barkabyträffen och träffa lite folk.. bland annat folket från SSC (swedish subaru club) så det ska bli kul.. får dock se till att göra lusse trött då han förra gången blev vääääldigt uttråkad och bet nästan av bilbältesspännet helt och hållet. :/ nåja.. 


har juh iofs inget emot det (dvs att göra lusse trött) för det innebär juh bara mer träning för mig, tex med cyckelturer eller jogging. och det sen i sin tur leder till med välformad och bättre kropp och kanske ev mindre klädstorlekar. :P


nepp! nog för mig och dags å göra annat.. 


TJOLLAHOPP! GUMMISNOPP! xD

(för att jag är så mogen) 

Av Alexandra Chorsell - 26 april 2013 14:47

Hihi min söta karl tyckte att jag skulle få ett par nya byxor pga alla andra som är trasiga... :-P så på bilden med byxorna så kan ja g också härmed säga att jag har gått ner mer än vad jag trodde.. :-D jag har nu M i kläder. ( för er dom inte visste tidigare så hade jag storlek L till XL i vissa kläder mrn generellt L.) wiie :-D happy!
Nåväl förutom det så ska jag nämna några saker här.
1) jag kommer göra en plastikoperation för hyllan men självfallet när jag har pengar för det.
2) jag kommer fixa en till vovve framöver. Lusse behöver det men också för att jag vill och kan. Dock så går hyllan för mig, först.
3) Jämför nu, där jag jobbade några dar har visats sig skicka felaktiga uppgifter på anställningsbeviset och dessutom lyckats (inte än men ändå piss) skjuta upp inlämningen av papprena igen men denna gång inom 3 veckor. Suck säger jag bara.

Inte nog med det som nämnts ovan så ska jag på Stockholm fetisch fair nu den 9/5 men karln och en vän samt hennes kille och igen sminkat mig. Dock är jag inte lika nöjd denna gång. Fan kan inte min stora palett komma nån gång?! :(

Av Alexandra Chorsell - 25 april 2013 23:30

Jo jag börjar nu satt och säker glida mig in på det är med make up.
Jag vet att jag indirekt varit "kvinnlig" av mig genom att majoriteten av fallen, gå utan smink men känner att det är nog dags ändå.

Nu har jag väl kommit lite längre fram och kanske hittar bättre smink/penslar och div prylar därefter då jag upptäckte att det jag har är crappy stuff.. Men nybörjare är nybörjare och vi alla måste juh börja nånstans. :P även men skitsaker..

Så tänkte bara ladda upp lite bilder på mitt.. "eh" masterpiece.. "ahemm" *host* så får ni också se ofc.
Oh and btw..
Ignorera smilet på ena bilden med det överdrivna röda läpparna som inte matchade för fem öre..

Av Alexandra Chorsell - 20 april 2013 00:24


ja... har kännt mig rätt nere på sistonde även om jag nu jobbat några dagar från förra veckan och denna vecka. 


but why? har juh egentligen inget att bara deppig över och framför allt inte dagar då patrik försöker göra allt för mig.. (bokstavligen talat) tom när han blev dålig i veckan så ställde han upp och jag mår då ännu mera skit inombords. :( 


har också handlat mycket saker på tradera på sistonde också. bla sminkprylar men nu senaste en bikini, bandana och kuvertväska. kanske jag finner tröst i att shoppa? donno men måste sluta nu då det lätt kan gå överstyr när man väl sitter där. 


nåväl. ska väl sussa nu å se om det blir bättre.. hoppas på det dock för detta humör sänker fan allt på en. inte nog med humöret utan också orken till saker å ting och framför allt dom "måsten" man måste göra. suck.... time to wake up ad face the reality. 



Av Alexandra Chorsell - 13 april 2013 17:31


gud asså.. 

känns inte alls som att morfar e borta men det ända jag kan tänka på är att just pappa hörde av sig till mig om att morfar har gått bort. då kände ja viss lättnad i kroppen då han va väldigt dålig men nu när jag sitter här vid datan och letar låtar som stämmer in på han och hans personlighet, eller låtar som matchar det kan känner för han och alla dom gånger han alltid varit där för mig innan han blev sjuk. 


svårt att inte gråta när man letar igenom låtar som kan matcha.. tror dock jag hittat en (oväntad grupp ska jag tillägga) som jag är mycket kär i och skulle vilja ha på begravningen. 

frågan är bara nu om mamma och mormor tycker samma sak. 


http://www.youtube.com/watch?v=P7IbQyG9PL4


vad tycker ni? 

<3








Av Alexandra Chorsell - 5 april 2013 17:22



hmm nja tekniskt sett så är det inget för min del å fira då jag fortfarande går arbetslös och fortfarande har lite problem med det.. nu verkar det som att världen straffar mig ännu mer genom att först ge mig glädjebesked när det gällde min skatteåterbäring ( ^^) men sen så när jag väl ska deklarera så visar det sig att dom är felaktiga dom uppgifterna jag får och då visar det sig också att jag kommer få betydligt mindre än det som det stod tidigare.. -.- nåväl, antar att jag ska vara glad över att det inte är minus på pappret. 


på sistonde så har jag också fastnat för make up tutorial... vill också göra snygga sminkningar men känner mig verkligen som en noobie (XD) och har verkligen svårt för att kunna utföra snygga sminkningar själv.. men ändå så vill jag/känner jag för att handla smink på kicks och tradera osv för å sen leka lite med sminket/ögona. 


kanske gör lite tester senare för jag vill verkligen men i nuläget så har jag varken råd eller lust.. så... 



Ovido - Quiz & Flashcards