Direktlänk till inlägg 6 december 2014

lite som behöver skrivas.

Av Alexandra Chorsell - 6 december 2014 00:15

känner bara för att skriva av mig lite. 


efter att nu lyssna på Cry i bakgrunden dvs detta http://www.twitch.tv/cryaotic och samtidigt sitta här framför datorn för å reflektera om vad som hänt oå sista tiden och va mina tankar går igenom nu. 


ganska snurrigt och turmult just nu i mitt huvud... för mycket oroligheter och för mycket spridda tankar och drömmar har gjort mig så trött och omotiverad till saker å ting.


däremot får jag inte ge upp! för det va det jag gjorde förra gången och slutade med att jag ångrade det. 


men om jag ska börja så börjar jag nog med vad som har hänt sen i oktober. 


påbörjade studier dvs komvux studier så jag kan få en dag ha en fullständigt betyg och söka till att göra både högskoleprovet (även om jag inte behöver det till det) men sen också ett betyg för att kunna ansöka till djursjukvårdarutbildningen på SLU Uppsalas djursjukhus. pluggar matte B nu och NA 1 blir det till nästa år i mitten av jan ca. 

 

pluggandet gick väldigt bra till en början och mitt självförtroende va i topp. jag dessutom dragtränade med lucifer men sökte efter fler ytor/vägar att dra på men främst fixa en cykelhållare till bilen så jag kunde dragträna på andra ställen utan att känna att bilen va för liten eller att det va för långt till att gå till vissa ställen och framför allt att åka sl/kommunalt i stockholm med en hund som är väldigt duktig på å dra i opassande lägen ( vilket är vid varje nytt område) 

 

Nu dock... jag är väldigt osäker på hur provet som jag har på fredan nästa vecka, kommer gå. känns just nu att jag har så mycket spridda tankar och planer på annat som gör att jag har lagt pluggandet åt sidan. efter att läraren hörde av sig dessutom så kände jag mer press men varit för tankspridd för att "ta itu" med uppgiften. 

känns som jag har typ fått kortslutning i huvet. tappat lust och intresse, iaf ifrån det intresse som jag hade för några veckor sedan, när jag startade pluggandet. 

 

Jag hoppas verkligen på att jag har fel och jag kommer sätta mig ner nu i helgen och hela nästa vecka för att bara koncentrera mig på provet. om jag misslyckas... kommer jag inte bara bli besviken över migsjälv men jag kommer också få problem med mitt betyg då det visar sig att till våren 2015 ( vet ej exakt datum) så ändrar dom systemet och om man inte gjort ett slutbetyg så finns det stor risk att jag måste göra om alla basämnena igen och möjligen viss risk även för vissa ämnen som jag har från min skoltid som kan drabbas. 

 

Jag vill inte plugga hur länge som helst men om jag inte hinner och dessutom jag inte får komma in på SLU:s djursjukvårdarutbildning kommer jag bli så besviken som jag vet om. 

 

GE aldrig upp! det är ord som krestar i varenda cell jag har i kroppen... är till viss del en bra fördel men som sagt just nu känns bara sååå jobbigt. att ta itu med, att tänka på. 

Har velat under denna tid bara åka iväg någonstans norrut i sverige, med vovvarna ( yes jag äger numera två underbara hundar) och bara få dragträna dom. 

 

bara dom och jag. 

 

sen så i början av november gick vi igenom beslutet att ta hand om en till sibbe (Siberian husky). en äldre tik på 6 år vid namn Blossom. Gudomligt vacker, otroligt smart och en riktig charmör. lika mycket som jag älskar min prins så har hon tagit mitt hjärta med storm och fått mig att älska henne som om jag hade henne sen valp. underbar är hon! Dock så har mycket hänt med just henne. 

hon kom rätt snabbt in i den tuffa världen med oss att få vara på dagis under dagarna och det i sin tur satte henne i riktig stress.. Jag vet om detta och det vet jag är inte det bästa för en hund att uppleva. dock är det så att sen tidigare så har hon seperationsångest och det tyvärr går  över att om vi och lusse lämnar henne ( hon bor i samma box som lusse men om lusse ska på rastning och hon är kvar så klarar hon inte av det) så blir det såklart värre. eller var värre. 

 

Hon har förstått till viss del att vi kommer tillbaka och när vi kommer så är hon väl medveten om att det handlar om att hon får komma hem. hon har också börjat förstå att "vi" är hennes familj nu och att vi menar väl i alla handlingar som vi gjort för henne. 

 

men det finns fortfarande problem att ta itu med. med tanke på att hon är rymningsbenägen också så gick det väldigt snabbt till att vi byggde in boxen efter att hon som sagt rymde men också lyckades få ett klokapselbrott pga just detta. åkte självklart in till vetten och resulterade en räkning på 4950kr. 

tyvärr så har hon varit väldigt envis med att förstöra bandaget så många gånger att vi varit väldigt hårda med henne.. dvs hon har numera bandage och tratt varje dag på dagiset, hon får under promenaderna inte klösa/gräva osv. 

 

börjar gå åt det bättre hållet med hennes klo men pga hennes envishet har läkningsprocessen tagit betydligt längre tid än nödvändigt. men men. 

 

jag har nu också sen 1 oktober fått ett jobb i en ica butik vilket jag är väldigt glad över. världens finaste gäng på arbetsplatsen och dom har alltid på något sätt fått mig att skratta och känna mig som nödvändig/behövande.<3

 

men nu har jag nog nämt allt jag har i huvet.. det är säkert mer men det här är väl lite det som är grunden till allt som krestar i mitt huvud som gör att jag lätt tappar intresset och modet. jag hoppas på att allt släpper efter jul och nyår för det är nu det troligen är för mycket tankar i mitt huvud, för att det är så mycket planeringar och planer just nu. 

 

i love my dogs, and i hope they love me. <3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Chorsell - 23 januari 2015 15:19

  alla dessa jävla tankar!    jag hållt på såhär sen i december och värre blir det! på jobbet så dock tänker jag inte så mycket på migsjälv och därav föredrar att vara där för att slippa alla dessa konstiga och ärligt talat twistade saker som k...

Av Alexandra Chorsell - 12 januari 2015 21:45

jag hua mig vad det har hänt mycket.    men främst är det nog mig och min jävla nacke/axlar efter bilolyckan som gjort allt till nästan ett rent helvete. jag må inte vara helt begränsad men jag känner mig så begränsad som jag kan bli för att bli ...

Av Alexandra Chorsell - 22 december 2014 21:17

det må visserligen bara vara 2 dagar kvar till jul nu och både jag min sambo och våra älskade vovvar men mycket har hänt och överraskats dom senaste två dagarna som gått istället.    ska jag kanske börja med att vi båda har världens bästa föräldr...

Av Alexandra Chorsell - 19 december 2014 20:19

...eller gör du det verkligen?   när man känner sig liten och ynklig och du vill bara sitta i en skog och reflektera över.. vafan är det som händer?   lite sån känsla går nu igenom mig sen igår. åter igen blev man sjukskriven en vecka med nya...

Av Alexandra Chorsell - 14 december 2014 17:20

  oh yeah!  har väntat som fan länge på att äntligen få dragträna vovvarna ordentligt! och idag gav min sambo mig hjälpen att ordna det! oooh! det bara sjöng glada sånger inombords på mig. som ett litet barn på julafton va jag då och fortfarande ...

Presentation


en tjej som är intresserad i Djur men framför allt slädhundar såsom Siberian husky, här kommer du nog märka att det är mycket tränning/tävlingsinlägg med min vovve. välkommen! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards