Alla inlägg under november 2013

Av Alexandra Chorsell - 30 november 2013 17:07


Men han har kommit väldigt långt. 

Han har under ca en veckas tid nu lärt sig "HIT" och dessutom börjat gå bättre i koppel. (och där menar jag att han inte längre drar i kopplet utan låter kopplet vara helt ute men slappt samt att han börjar förstå min tanke till "kort koppel" funktionen. dvs kortare koppel så han går jämsides med mig istället för att gå framför mig hela tiden) 


Känns som att jag börjar få lite kontroll nu och allt tack vare min vän Jenny. Hon tog sig tid att lära mig främst om hur jag ska träna lusse, och lusse har tränat mig till vart hans gräns går. Är megastolt över han och hur processen gått men det är fortfarande mycket (!) som är kvar å  göra.. jag förstår att allt går inte att lära in på en milisekund på en äldre kille som min är men han är väldigt duktig när han väl förstår och går igenom med dom saker jag lär han som är han mer än duktig i mina ögon. Det bästa är ju när han gör så bra ifrån sig vid hundmöten!


Har blivit många spontana hundmöten nu när jag varit ute med han men varje gång han hör klickern eller om han hittar mitt godis jag kastat ut på en gräsplätt med massa löv och gräsgömmor, så vänder han sig till mig och sen till godiset och boksatvligen skiter fullständigt i den andra hunden. wiie!   


Nu visserligen har han också "hjälp" av en hundkompis vid dessa tillfällen som är så lugn i sinnet att även om vi skulle gå förbi utan godis så drar han inte efter vovven, vilket ibland funkar för lusse också. Nu så tränar jag nästan dagligen med dessa saker och dessutom gör lite parkour eller hur det nu stavas ^^ han äääääälskar det! tar han lite tid ibland och ibland är han ltie feg men med rätt metod så kommer han längre å längre med processen.   


Allt för lite godis/utmaning. Tack Jenny för ditt stöd och tålamod med oss! 

 

bilden nedan visar en mycket glad och nytränad kille   här var också den dagen han gjorde bäst ifrån sig. synd bara att han inte kan vara lös för han ville så gärna springa lös med sin hundkompis och leka lite. 

 

 

Här med kompisen. 

 


Det var också ett jäkla fint väder den dagen också. så ja det blev en hel del bilder fårn den dagen.. men dom här är dom bästa. my sweet babyboy!    


Av Alexandra Chorsell - 25 november 2013 17:36


såg på facebook att det är en grupp som heter M.U.S.H som nu tänker nästan samma banor som stadsmissionen... dvs donera mat till dom hemlösa katterna och hundarna som finns därute. 


jag bara va tvungen att hjälpa till, för hua mig va det finns många djur därute som svälter. 

har du facebook och vill också hjälpa till? gilla deras sida och hjälp dessa stackars katter och hundar som är i nöd av mat under juletider. 


https://www.facebook.com/mushbarf.se/app_555705254499192


jag har gjort det.. har du hjärta nog att göra det själv? 

Av Alexandra Chorsell - 19 november 2013 20:04


tung dag idag. 


bärjade med att min karl började få ont i ryggen och sen fick magsmärtor liknande magsår näst intill hela natten vilket gjorde att jag vaknade och hölls vaken tills jag typ tuppade av, av trötthet. får sen också höra att han sen lämnade sovrummet för att få mig att sova lite mer. 


sen till 7 ca kommer det lite hundar som jag passar under dagarna för några vänner och då är det dags att gå långvändorna med hundarna. Sadly, ena hunden gick inte överens med min kille och en till hane så dom fick idag leta vidare efter en annan. tyvärr.. 


nu flera timmar senare så är jag astrött.. känns som att jag inte sovit på 24 timmar men jag vet att minst 4 har jag iaf fått och dessutom så skriver en vän till mig om att lusses potensiella bror finns på blocket nu för adoption. 


Skit .. varför har jag inte pengar när jag typ behöver det?! why?! varför har jag inte ett JOBB?!

jag antar att allt kommer straffa mig tills den dagen jag gör en ändring med mitt liv.. skaffar mig ett bättre jobb med bättre utbildning, ett hus och då först.. kanske jag kan ge dessa vovvar en massa kärlek och ett permanent hem. 


Av Alexandra Chorsell - 4 november 2013 22:36


Förstå mig nu här när jag säger såsom titeln säger. 


I sverige så är det mycket på blocket som behöver omplaceras men nu när jag tittar runt lite så är det fanken mer i USA ( uppenbarligen) men också i England.. visserligen så finns det nog i flera länder i europa men ändå. 


Sverige har några som sagt, men inte så många som i jämförelse då med england tex.. eller så har jag inte hittat alla Siberian huskies sidor som är just för sverige. Så det är väl bra? hmm vet ej.. jag vill gärna tro att det är bra iaf. 

 

Ska kolla upp egentligen hur många jag kan hitta, för även om det finns några i sverige så behöver det kanske inte alltid bli så att man adopterar en SH i sverige. 

 

Så många Siberians som ej har ett fast, kärleksfullt och aktivt hem..   

 

 

 

  Would give you my world to take you home,

I Would give you all my love to take you home,

To few are able to understand my passion for you,

that´s why they never would understand why i love you,

         this much....    

      



Av Alexandra Chorsell - 1 november 2013 16:30


Har kommit fram till att om jag nu fick chansen att jobba med något som jag skulle anse passa mig, vara en dröm för mig, och jag skulle kunna jobba nästan gratis bara för att få jobba som det... är antingen med djur eller med musik.


Varför musik? hmm jo, väldigt tidigt i mitt liv, då jag va utsatt som liten med mobbing och utsatthet på annat sätt så försvann jag ofta in i min egna lilla värld där jag ansåg migsjälv som säker.. 

Där började jag dessutom använda mycket av fantasi, allt ifrån att jag va hjälten i mina egna uppspelade berättelser i huvudet eller om det va någon annan som kanske Marvels berättelser.. För att få med inblick så ville jag att det skulle efterlikna mycket av filmer och började hamna först in på musik som hade lite av en celtics variant av sig men sen gick till enya.. 

Efter några år insåg jag att det inte va nog så jag letade på annat håll... och där upptäckte ja OST (Original Soundtrack) till bland annat och främst till filmer. Den där musikaliska delen som fick mig att alltid få gåshud (framför allt till vissa, tom än idag ^^) och som passade så perfekt in till storyn jag hade i huvudet.. detta gjorde att jag nästan besatt började ta reda på dom mest kända filmerna och vem som hade komponserat musikalen. Det visade sig att detta svalna av sakta då jag började jobba i mitt liv och kände att jag inte hade "tid" att fantisera om sånna dumheter. 


Idag kan jag säga att även om jag jobbar och kanske inte just nu fantiserar om något så finner jag sådan musik som ett avslappnande och härlig musik, som passar mitt sätt att vara på. 

Jag önskar lite att jag var mer äventyrlig och nu när jag är arbetslös så blir det mer å mer så...se mer av det natursköna som upplands väsby har å ge. däremot så är jag inte helt där än. Har lite jobb att göra med min hund först så han kan avnjuta en vanlig skogspromenad precis som jag. men så fort vi båda är i samma eller någolunda stämmning så kan jag nog gå i timmar  i skogen och inte en käft kan störa.. på slår jag gärna också på lite OST också   

om jag skulle bli vald att få jobba med musik och framför allt med musikaliska delar/akter så säger jag inte nej.. tex om att bli dririgent. att få stå där framme och styra den lilla vita pinnen för en orkester i samma takt och tempo som önskas för film... eller om jag erbjuds att få "test"lyssna på sån  musik hade också varit nått XD


här är ett exempel på bra OST Musik som jag får extrem gåshud av för att den är sååå bra. filmen för övrigt är en av mina bästa! 

How to train your dragon- John Powell 

Test Drive



Djur... ja har sedan liten (innan musikintresset) har haft och har än idag ett stort intresse för djur.. att få jobba med djur skulle verkligen va en dröm gå i uppfyllelse men framför allt vara något nyttigt. För det är väldigt många idag som har husdjur... Hund, katt, häst, kor, grisar, marsvin, råttor, ormar, fåglar you name it! 

Sååååå... vi får väl se vad framtiden säger, jag tror dock att hur det än går nu med jobb och så, så kommer jag söka till SLU:s djursjukvårdar utbildning som är i uppsala nästa år och framöver.


Det är en bra början till målet men också en framgång till det jag vill jobba med. tänker migsjälv långt fram i tiden faktiskt... om hur jag står där 4 år senare med certifikatet och legitimationen i handen på att jag lyckades. 


drömma kan man göra men det är fanimej värt en chans... 


Presentation


en tjej som är intresserad i Djur men framför allt slädhundar såsom Siberian husky, här kommer du nog märka att det är mycket tränning/tävlingsinlägg med min vovve. välkommen! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards