Direktlänk till inlägg 30 november 2013

klickerträning...? still in progress..

Av Alexandra Chorsell - 30 november 2013 17:07


Men han har kommit väldigt långt. 

Han har under ca en veckas tid nu lärt sig "HIT" och dessutom börjat gå bättre i koppel. (och där menar jag att han inte längre drar i kopplet utan låter kopplet vara helt ute men slappt samt att han börjar förstå min tanke till "kort koppel" funktionen. dvs kortare koppel så han går jämsides med mig istället för att gå framför mig hela tiden) 


Känns som att jag börjar få lite kontroll nu och allt tack vare min vän Jenny. Hon tog sig tid att lära mig främst om hur jag ska träna lusse, och lusse har tränat mig till vart hans gräns går. Är megastolt över han och hur processen gått men det är fortfarande mycket (!) som är kvar å  göra.. jag förstår att allt går inte att lära in på en milisekund på en äldre kille som min är men han är väldigt duktig när han väl förstår och går igenom med dom saker jag lär han som är han mer än duktig i mina ögon. Det bästa är ju när han gör så bra ifrån sig vid hundmöten!


Har blivit många spontana hundmöten nu när jag varit ute med han men varje gång han hör klickern eller om han hittar mitt godis jag kastat ut på en gräsplätt med massa löv och gräsgömmor, så vänder han sig till mig och sen till godiset och boksatvligen skiter fullständigt i den andra hunden. wiie!   


Nu visserligen har han också "hjälp" av en hundkompis vid dessa tillfällen som är så lugn i sinnet att även om vi skulle gå förbi utan godis så drar han inte efter vovven, vilket ibland funkar för lusse också. Nu så tränar jag nästan dagligen med dessa saker och dessutom gör lite parkour eller hur det nu stavas ^^ han äääääälskar det! tar han lite tid ibland och ibland är han ltie feg men med rätt metod så kommer han längre å längre med processen.   


Allt för lite godis/utmaning. Tack Jenny för ditt stöd och tålamod med oss! 

 

bilden nedan visar en mycket glad och nytränad kille   här var också den dagen han gjorde bäst ifrån sig. synd bara att han inte kan vara lös för han ville så gärna springa lös med sin hundkompis och leka lite. 

 

 

Här med kompisen. 

 


Det var också ett jäkla fint väder den dagen också. så ja det blev en hel del bilder fårn den dagen.. men dom här är dom bästa. my sweet babyboy!    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Chorsell - 23 januari 2015 15:19

  alla dessa jävla tankar!    jag hållt på såhär sen i december och värre blir det! på jobbet så dock tänker jag inte så mycket på migsjälv och därav föredrar att vara där för att slippa alla dessa konstiga och ärligt talat twistade saker som k...

Av Alexandra Chorsell - 12 januari 2015 21:45

jag hua mig vad det har hänt mycket.    men främst är det nog mig och min jävla nacke/axlar efter bilolyckan som gjort allt till nästan ett rent helvete. jag må inte vara helt begränsad men jag känner mig så begränsad som jag kan bli för att bli ...

Av Alexandra Chorsell - 22 december 2014 21:17

det må visserligen bara vara 2 dagar kvar till jul nu och både jag min sambo och våra älskade vovvar men mycket har hänt och överraskats dom senaste två dagarna som gått istället.    ska jag kanske börja med att vi båda har världens bästa föräldr...

Av Alexandra Chorsell - 19 december 2014 20:19

...eller gör du det verkligen?   när man känner sig liten och ynklig och du vill bara sitta i en skog och reflektera över.. vafan är det som händer?   lite sån känsla går nu igenom mig sen igår. åter igen blev man sjukskriven en vecka med nya...

Av Alexandra Chorsell - 14 december 2014 17:20

  oh yeah!  har väntat som fan länge på att äntligen få dragträna vovvarna ordentligt! och idag gav min sambo mig hjälpen att ordna det! oooh! det bara sjöng glada sånger inombords på mig. som ett litet barn på julafton va jag då och fortfarande ...

Skapa flashcards