Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

när huvet säger"jag dör" och kroppen säger "ge dig!"

Av Alexandra Chorsell - 23 januari 2015 15:19


alla dessa jävla tankar! 


jag hållt på såhär sen i december och värre blir det! på jobbet så dock tänker jag inte så mycket på migsjälv och därav föredrar att vara där för att slippa alla dessa konstiga och ärligt talat twistade saker som kommer upp i huvet på mig. 


har slutat med alla läkemedel då ingen hjälper... bokstavligen. så nu går jag hela tiden och tänker på saker som egentligen är helt normala men som blir som en soppa i huvet när man inte kan ha full koncentration på EN. tänk dig ett pussel på 1000 bitar som föreställer ett fint alpinskt landskap som tagit dig flera timmar att sätta ihop. och så är det en bit av den som sticker ut.. du har gjort fel någonstans men du kan inte hitta den. i ren frustration och flera timmars letande efter det får du nog och kastar pusslet i golvet. 


ganska snabbt efteråt ångrar du dig och försöker bygga upp spelet igen. men för att åter igen hitta det där lilla felet..


min smärta i axlar och nacke som nu också gått till någon strålande smärta i höger arm också, känns som det blivit värre vilket gör sömnen HEEEEELT rubbad just nu. kan vakna upp halv 3 (som idag tex) och få tvingas att sätta sig upp och göra sig i ordning och hundarna för å gå en sväng. som tur är så har man juh ett midjebälte för dom där jag sätter kopplena och så får min midja ta "stryk" av deras ryckande eller whatever.. dock så verkar det inte spela någon roll för i ca 20 min så går allt bra och hundarna gör sitt.. sen så kommer mina axelproblem. dom lugnar sig men kommer tillbaka. men efter en 1 timma mitt i natten ute å går med vovvarna så måste jag ändå säga att det va befriande. 


att få göra det jag vill utan att begränsas eller begränsas men du är envis nog med att "tro" på att det släpper snart tänkandet, men framför allt komma bort från allt som finns i huvet när jag är hemma. Men också att vid den tiden att det är så tyst runtomkring en. och så denna vackra vinter som nu kommit också.

 

Jag skulle verkligen vilja komma bort från hemmet och jobbet i en vecka, ut i vildmarken och bara va men hur lätt är det när man har så mycket å ta hand om hemma? 


jag känner mig splittrad och lever med gråten i halsen dagligen. Vilsen och förstörd skulle man kunna säga att jag är nu... Aldrig känt tidigare men skulle väl komma förr eller senare i vilket fall. 

Mardrömmarna kommer också såklart.. och oftast handlar det om att jag förlorar mina vänner, famlij eller älskade eller migsjälv till något jag inte kan kontrollera men jag får se ALLT. främst är det att jag får se det men vaknar kort därefter. 


konstant orolig och ledsen tär på mig ja, men som tur är så är jag skriven på en smärtklinik på Danderyds sjukhus så vi får se hur det går där. Jag om inte annat känner att jag vill bara bli migsjälv igen. 


Jag har aldrig behövt hjälp, förrns nu.. och jag är glad att det händer för jag känner också bara nu att det enda sättet för mig att hålla mig ihop är att försöka se framåt. när jag är återställd. 


När jag är migsjälv igen......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Chorsell - 12 januari 2015 21:45

jag hua mig vad det har hänt mycket.    men främst är det nog mig och min jävla nacke/axlar efter bilolyckan som gjort allt till nästan ett rent helvete. jag må inte vara helt begränsad men jag känner mig så begränsad som jag kan bli för att bli ...

Av Alexandra Chorsell - 22 december 2014 21:17

det må visserligen bara vara 2 dagar kvar till jul nu och både jag min sambo och våra älskade vovvar men mycket har hänt och överraskats dom senaste två dagarna som gått istället.    ska jag kanske börja med att vi båda har världens bästa föräldr...

Av Alexandra Chorsell - 19 december 2014 20:19

...eller gör du det verkligen?   när man känner sig liten och ynklig och du vill bara sitta i en skog och reflektera över.. vafan är det som händer?   lite sån känsla går nu igenom mig sen igår. åter igen blev man sjukskriven en vecka med nya...

Av Alexandra Chorsell - 14 december 2014 17:20

  oh yeah!  har väntat som fan länge på att äntligen få dragträna vovvarna ordentligt! och idag gav min sambo mig hjälpen att ordna det! oooh! det bara sjöng glada sånger inombords på mig. som ett litet barn på julafton va jag då och fortfarande ...

Av Alexandra Chorsell - 6 december 2014 00:15

känner bara för att skriva av mig lite.    efter att nu lyssna på Cry i bakgrunden dvs detta http://www.twitch.tv/cryaotic och samtidigt sitta här framför datorn för å reflektera om vad som hänt oå sista tiden och va mina tankar går igenom nu.  ...

Presentation


en tjej som är intresserad i Djur men framför allt slädhundar såsom Siberian husky, här kommer du nog märka att det är mycket tränning/tävlingsinlägg med min vovve. välkommen! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards