Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

julklappslista?

Av Alexandra Chorsell - 2 oktober 2013 21:46

jepp.. 


jag må va ute i GOD tid för julklappslistan iår men det är nog mest för att jag bara önskar mig specifika saker till min huskykille. skriver listan lite längre ner i  listan. 


usch... 

går i tider för att säga upp mig osv. inte kul men det är sånt man får ta i livet.. det är väl bara att jag känner att under nu nästan två års tid att jag inte kan fixa en fast plats någonstans. jag menar, mitt tidigare jobb så blev det vikariat och nu jobbar jag som säsong. det håller inte inte längden för min del och jag har på sista tiden på mitt nuvarande jobb känt att det är ej lönt längre att gå till jobbet. mår dåligt osv. hur kul är det egentligen att känna så? känna hur någon kramar hjärtat så hårt att det gör ont varje gång man sätter sig i arbetsbilen och vet att nu ska man jobba i 8 timmar med den känslan? hur kan man jobba om man har så "ont"? jag hoppas på en vändning snart men man vet juh aldrig. nytt jobb är alltid oförutsägbart och lömskt. 


förlåt om jag ger intrycket till att jag är nere och deprimerad men inget har gått som planerat och jag känner just nu att allt är emot mig. det finns dock en hel del människor (ex min nya hunddagismamma, jessika, min pojkvän, mina närmaste vänner osv osv) som jag fortfarande får en jäkla massa stöd just nu av och jag är så tacksam över det, även om jag kanske inte alltid visar det.   


det som har hänt då:

1) jag kommer säga upp mig från nuvarande jobb. bättre att jag faktiskt mår bra med migsjälv än tvärtom och jobbet blir lidande samt migsjälv.

2) min hanhund blev tydligen tjuvparad på det gamla hunddagiset och numera är anmäld. däremot så är jag nyfiken på vad deras åtgärder (dvs länstyrelsens) har varit.. ska ringa tillbaka om några veckor. 

3) träffat världens bästa hunddagismamma (som också var tidigare anställd på det hunddagis som gjorde tjuvparningen med min hane och en tik) och som alltid är där för både mig och för min vovve.   



upp och ner, ner och upp

upp i granens topp! xD 


önskelistan till jul då!   


1) en kickspark till mig och min vovve så vi kan faktiskt börja dra nån gång. http://www.kickbike.se/artiklar/kategorilfullpost.asp?ID=970&flik=219&acc= 

2) ett dragfäste för kickisparken    http://draghundcenter.se/webshop/index.php?route=product/product&path=54_57&product_id=139

3) en lina till det.  ( där måste jag fråga efter via SH forumet på FB) 

4) Klövjeväska (för sena våren då det blir lite för varmt för han å dra saker samt sommar och tidiga höst då det är fortfarande varmt) 



om allt löser sig med jobb och så så tänkte jag ge min lilla lussebullen en lillebror/syster då jag märker att han trivs bäst med flera (dvs i flock). men än så länge så hänger allt det på en lös tråd fortfarande   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Chorsell - 23 januari 2015 15:19

  alla dessa jävla tankar!    jag hållt på såhär sen i december och värre blir det! på jobbet så dock tänker jag inte så mycket på migsjälv och därav föredrar att vara där för att slippa alla dessa konstiga och ärligt talat twistade saker som k...

Av Alexandra Chorsell - 12 januari 2015 21:45

jag hua mig vad det har hänt mycket.    men främst är det nog mig och min jävla nacke/axlar efter bilolyckan som gjort allt till nästan ett rent helvete. jag må inte vara helt begränsad men jag känner mig så begränsad som jag kan bli för att bli ...

Av Alexandra Chorsell - 22 december 2014 21:17

det må visserligen bara vara 2 dagar kvar till jul nu och både jag min sambo och våra älskade vovvar men mycket har hänt och överraskats dom senaste två dagarna som gått istället.    ska jag kanske börja med att vi båda har världens bästa föräldr...

Av Alexandra Chorsell - 19 december 2014 20:19

...eller gör du det verkligen?   när man känner sig liten och ynklig och du vill bara sitta i en skog och reflektera över.. vafan är det som händer?   lite sån känsla går nu igenom mig sen igår. åter igen blev man sjukskriven en vecka med nya...

Av Alexandra Chorsell - 14 december 2014 17:20

  oh yeah!  har väntat som fan länge på att äntligen få dragträna vovvarna ordentligt! och idag gav min sambo mig hjälpen att ordna det! oooh! det bara sjöng glada sånger inombords på mig. som ett litet barn på julafton va jag då och fortfarande ...

Ovido - Quiz & Flashcards