Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Alexandra Chorsell - 7 mars 2014 20:39


och inte lite heller.

att bli åtsidosatt och känna sig otillräcklig är tydligen vardagsmat för mig. inte för att min sambo på något sätt skulle få mig att känna så men allt annat.. saker å ting hjälper juh inte att jag har tappat typ all ork och lust till nästan allt också för den delen. 


Att söka jobb, att prata normalt med mina vänner, att leka med Lusse eller att bara ha en mysstund med sambon. 


Allt det där känns liksom inte "värt" det längre.. ibland så känner jag att jag vill flytta hem igen, börja om och börja leva som jag skulle ha gjort om jag bodde själv (utan hund och utan karl).. eller iaf få tillbaka suget att sitta ner framför deras tv och bara umgås. Att bara va migsjälv och jobba på ett bemanningsföretag som ringer fem minuter efter man har satt sig ner med en kopp te i soffan typ.. 


det som driver mig mest till vansinne är juh ekonomin.. vafan hände med mig?! har jag blivit så oansvarslig att jag inte har "råd" att spara längre?! jag va duktig, tack vare min pappa iofs, att spara när jag var yngre... det va juh det som ledde till min bil tex.. varför inte nu när jag lever med min sambo? 


jag ska visserligen på intervju nu igen då på onsdag och hoppas innerligt att dom kan anställa mig så fort som möjligt så jag slipper det här problemet jag fick förra gången.. A-kassan. 


Jag vill verkligen jobba men arbetsmarknaden ser väldigt dyster ut.. väldigt mycket "student" eller visstid (som är typ samma sak) och jag har ingen som helst intyg på att jag studerar eller har annan aktivitet för att ens ta sånna jobb.. så hur fan ska jag kunna få jobb om det är bara sånna jobb?! 


det var tänkt att påbörja plugga på komvux för att vidare gå till högskoleprovet för att slutligen söka in till SLU:s djursjukvårdarutbildning som flyttar då till uppsala efter att ha varit i Skara tidigare.... men med dom här utikterna på jobb så verkar som min dröm att få jobba med djur... ligger vääääldigt långt fram i framtiden. 


e så jävla trött på denna särbehandling man får.. eller nej vänta.. denna "utfrysning" man får.. 


Presentation


en tjej som är intresserad i Djur men framför allt slädhundar såsom Siberian husky, här kommer du nog märka att det är mycket tränning/tävlingsinlägg med min vovve. välkommen! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards